Tuesday, February 14, 2017

Don't panic! Last minute Valentine's Day Card.

Hi everyone and Happy Valentine's Day!
What did you say? You're not ready? Don't panic, I have the solution for you.
What if you make a cute Saint Valentine's Day card with a little present too?

Ciao a tutti e buon San Valentino!
Come avete detto? Non siete pronti? Calma e sangue freddo, ho la soluzione per voi.
Che ne dite di un bigliettino di San Valentino con un regalino?

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


Are you ready? Let's start!
First you'll need a white cardstock for the card base, 8 1/4 inch x 4 inch.
Score at 4 and 4 1/4 inches and fold; this way you'll have room to insert the gift inside.

Siete pronti? Cominciamo!
Come prima cosa avrete bisogno di cartoncino bianco per la base della carta, 8 1/4 x 4 pollici.
Incidere a 4 e 4 1/4 pollici e piegare; in questo modo si otterrà dello spazio per inserire il regalo.

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


Take  the Valentine Hearts cardstock for the front of the curd and cut it 1/4 inch smaller than the base.
With a punch or die, cut a heart in the centre of the card.

Tagliare la carta a cuori per il davanti del biglietto e tagliarla di 1/4 pollice più piccola del fronte del biglietto. 
Con una fustella a cuore o un punch, ritagliare un cuore nel centro.

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


You'll end with a see through window.

Come risultato si otterrà una finestrella sul biglietto.

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


Now you can place the gift in the inside. I did this way.
I took a chocolate heart and put it in a plastic bag; you can choose whatever sweet you prefer.
I put it into a plastic bag and stapled it to the card and added a piece of wash tape.

Ora si può inserire il regalo all'interno. Io ho proceduto così.
Ho preso un cioccolatino di cioccolata a forma di cuore, li ho inseriti in una busta trasparente, h'ho pinzata e ho decorato con un pezzetto di washi tape.

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


I stamped a simple sentiment, Happy Valentine's Day and added a heart dew drop (Never without it!).

Ho stampato un semplice Happy Valentine's Day e ho aggiunto un cuore dew drop (mai senza!).

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


To close the card, I made a little hole on the inside part of the card and wrapped some twine around the hole and the heart window of the frond.

Per chiudere la card, ho fatto un buchino nella parte interna del biglietto e ho arrotolato e chiuso a fiocco del twine tra il buchino e l'apertura del cuore sul davanti.

Valentine's Card by Angela Tombari for The Robin's Nest DT


I made a bunch of cards, for my beloveds and a few friends, because it's really easy and fast.
So, let me know, what do you think about it?
Thanks for stopping by.

Ne ho fatti un mazzetto di biglietti, per i miei cari e per alcuni amici, perché realizzarli è veramente semplice e veloce.
Ora fatemi sapere, cosa ne pensate?
Grazie di esservi fermati qua.

Love,
Angela

The Robin's Nest Products I've used:
Heart Dew Drops
Dew Dew Glue
Valentine Stripe cardstosk
Valentine Hearts cardstock

8 comments:

Michelle Wells said...

Great card idea!

Karen said...

So clever!!!

Tracy F. said...

Such a clever idea!

Joanna Solecka said...

So cute

Angela Tombari said...

Thank you sweet ladies! Happy Valentine's day!

Jean Moore said...

Precious and wonderful! Very creative to include the most on the mark V-Day treat!

Scrappin Sue said...

I love this so clever

Charity said...

Super cute, too bad we have to use pre-packaged for my kids schools. I just love this.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...