Tuesday, December 13, 2016

Did you make your Christmas Cards? Let's make one!

Già fatti i biglietti di Natale? Facciamone uno!

Hi my dear!
It's almost Christmas and I'm very busy in making Christmas cards and gift tags for everybody.
I'm getting crazy, but I'm so happy!
Here is one of my newest creation, a Glitter wreath card.

Ciao miei cari!
È quasi Natale e sono indaffaratissima a creare biglietti e tag di Natale per tutti.
Sto diventando matta, ma mi piace un sacco!
Questa è la mia ultima creazione, una card con ghirlanda glitterata.

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


Do you want to know how I've made it? All rigth, let's start!
First, I cut the leaves from the green glitter cardstock using a punch; maaany leaves!

Volete vedere come l'ho realizzata? OK, partiamo!
Come prima cosa ho tagliato le foglie dal cartoncino glitter usando una fustellatrice; mooolte foglie!


Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest



Then I took a 5 inches square of white yardstick and I draw a circle with a pencil.

Poi ho preso un cartoncino bianco di 5 inches per lato e vi ho disegnato, a matita, un cerchio.

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


On the circle I put a dots of glue. You can use any type of glue, in this case I used a liquid glue, the Tacky glue, to allowed me to move the leaves in the preferred position.

Sul cerchio ho fatto tanti puntini di colla. Si può usare ogni tipo di colla, in questo caso io ho usato una colla liquida, la Tacky glue, per permettermi di muovere le foglie nella posizione che preferivo.

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest

I attached the leaves all around the circle

Ho attaccato le foglie tutte attorno al cerchio

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


and to give a festive feeling, I adhered a few Dew Drops on the leaves in the colors red and hot pink.

e per dare un aspetto più festivo, ho incollato alcune Dew Drops sulle foglie nei colori rosso e fucsia.

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest

I added a bow on the top of the wreath, I stamped and embossed with black embossing powder the sentiment on the bottom of the card and, as a finishing touch, I added a few drops of faux snow here and there.

Ho incollato un fiocco sopra la ghirlanda, ho stampato ed embossato in nero la frase augurale nella parte bassa della card e, come tocco finale, ho aggiunto alcune gocce di neve finta qua e là.

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


Finally, I adhere it on a glittery green cardstock, 1/8 inch larger than the white cardstock.

In ultimo, ho attaccato il tutto ad un cartoncino verde leggermente glitterato, 1/8 di inch più grande del cartoncino bianco.

Glitter Wreath Christmas Card by Angela Tombari for The Robin's Nest

I hope you liked the project and to have inspired you to create your personal Christmas cards.
Thanks for stopping by.

Spero la card vi sia piaciuta e di avervi ispirato a creare le vostre personalissime card natalizie.
Grazie della visita.

Love,
Angela

The Robin's Nest products used:
Hunter Green Glitter Cardstock
Green Grass Glitter Cardstock
Metallic Pink Dew Drops
Metallic Red Dew Drops
Dew Dew Glue

14 comments:

The Robins Nest OCrowley said...

This is awesome! I love it!!

Charity said...

Great tutorial!

Angela Tombari said...

Thank you Charity!

Angela Tombari said...

Thanks!!! <3

marie-christine denis said...

Love this card Angela!

Elena Brighetti said...

Love this Angela, simply and glittering!

Monia Fiocchi said...

beautiful card! I love this wreath!!

Angela Tombari said...

Thank you Marie-Christine!

Angela Tombari said...

Thank you dear Elena!

Angela Tombari said...

Thanks Monia <3

Michelle Wells said...

LOVE this card! And using a punch with the green glitter cardstock to created the wreath, BRILLIANT!!!

Angela Tombari said...

Thank you Michelle!!!

Karen said...

Fantastic...stunning in its simplicity!

Robin O'Crowley said...

Cute wreath

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...