Tuesday, October 25, 2016

Fall Love

Hi my dear Robin's Nest friends,
It's Angela here today to share with you a couple of cards I've made to celebrate this beautiful season.
It's so simple and fun to create when I have everything on hand and I don't have to struggle looking for stuff. And this is what happen, I had all the right item gathered together.
The first is a 'Thanksgiving card':

Ciao miei cari amici di Robin's Nest,
Sono Angela e vorrei condividere con voi un paio di biglietti che ho realizzato per festeggiare questa spettacolare stagione.
È molto semplice e divertente creare quando ho tutto sotto mano e non devo impazzire a cercare cosa usare. E questo é ciò che é successo, avevo proprio i prodotti giusti tutti assieme.
La prima é un biglietto per il Giorno del Ringraziamento:




It's a horizontal 6x5 inches card that stands alone. 
I overlap a piece of glittered orange cardstock on a brown one and I drew a false stitching all around with a dark brown marker.
In the center I put a white doily and two strips of cardstock cut in a banner shape on one side.
I roll up some twine like a bow and glued it with hot glue together with a botton.
I had this cute turkey that I absolutely had to use and I attached on the left, at the beginning of the banners.
The sentiment is ready to use too, a clever rub on, ready to use.
Of course, the card wouldn't be completed without my lovely dew drops.

Misura 6x5 pollici in orizzontale ed è realizzata per stare in piedi da sola.
Ho sovrapposto un cartoncino glitterato arancione su una base marrone ed ho disegnato una falsa cucitura tutt'attorno con un pennarellino marrone scuro.
Al centro, ho posizionato un centrino di carta bianco e sotto due strisce di cartoncino ritagliate a coda di rondine da un lato.
Ho arrotolato dello spago, dandogli la forma di fiocco e l'ho attaccato assieme ad un bottoncino.
Avevo questo dolcissimo tacchino che dovevo assolutamente usare, così l'ho incollato all'altra estremità dei banner.
La frase 'give thanks' è una frase già composta, un furbo trasferello, pronto per l'uso.
Ovviamente, il biglietto non poteva considerarsi finito senza le mie amate dew drops.




The second card is made following the same procedure, but it's a 4 1/2 inches square card.
I cut a piece of orange cardstock and I attached it on a brown glittered cardstock. At this point I've decided to leave two angles 'free' and I rolled them with the help of a thin stick.
I created a focal point using an oval sticker and I embellished all around with some autumn leaves. They are, as well as the sentiment, part of the rub-on fall set.
A bow on one side to embellish, a false stitching to give interest and, as always, my adorable dew drops to give shine complete the project.

Il secondo biglietto è realizzato seguendo più o meno lo stesso procedimento, ma è un biglietto quadrato che misura 4 1/2 pollici.
Ho tagliato del cartoncino arancione e l'ho attaccato sulla mia base di cartoncino marrone glitterato. A questo punto, però, ho deciso di lasciare due angoli senza colla e li ho arrotolati con l'aiuto di un bastoncino sottile.
Il centro dell'attenzione del biglietto é realizzato con un adesivo ovale, decorato tutt'attorno da foglie autunnali. Foglie e frase fanno parte dello stesso set di trasferelli autunnali.
Un fiocco da un lato per abbellire, cuciture disegnate per dare interesse e, come sempre le mie adorabili dew drops per dare luce completano il progetto.

Isn't it simple?
I hope to have inspired you to create something to celebrate this wonderful season.
Thanks for stopping by.

Non é semplicissimo?
Spero di avervi ispirati a creare qualcosa per celebrare questa meravigliosa stagione.
Grazie per averci fatto visita.

Love,
Angela

The Robin's Nest supplies used:
Fall Rub-on
Leaf Glitter Cardstock 12"
Orange Crackle Glitter Cardstock 12"
Witch Accessories Glitter Cardstock 12"
Handsome Boy Mini Dew Drops
Regency Mini Dew Drops
Dew Dew Glue

12 comments:

Michelle Wells said...

Love these cards! Fall is my favorite time of year.

Michelle Wells said...

Love these cards! Fall is my favorite time of year.

The Robins Nest OCrowley said...

Very pretty!! I love it!

Karen said...

Cute little twine bows...the perfect finishing touch.

Charity said...

That doily is perfect!

Angela Tombari said...

Thank you so much ladies! <3

Tracy F. said...

Beautiful cards! I love that turkey!

Angela Tombari said...

Thanks Tracy!

Shelly K. Hein-Simmons said...

LOVE! Great little details on both cards (like those curled edges exposing a bit of glitter!)

Bev Code said...

great fall cards.. awesome

Angela Tombari said...

Thank you Shelly!

Angela Tombari said...

Thanks Bev!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...