Tuesday, September 13, 2016

Halloween Fun!

Hi dear Robin's friends,
It's Angela here to show you what I'm doing to get ready for Halloween.
You could think it's only September, but Halloween is such a fun that it's never too early to start playing.
I've found so many beautiful Halloween products at The Robin's Nest that I can't stop creating!
First, I made a card:

Ciao cari amici di Robin,
Sono Angela e voglio mostrarvi cosa sto facendo per prepararmi per Halloween.
Penserete che è solo settembre, ma Halloween è cosi divertente che non è mai troppo presto per cominciare a giocare.
Ho trovato così tanti bei prodotti di Halloween da The Robin's Nest che non riesco a smettere di creare!
La prima è una card:

Trick or Treat Halloween Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


It takes just a few minutes to create it!

Ci vogliono soltanto pochi minuti per realizzarla!

Trick or Treat Halloween Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


I cut a black cardstock 4" 1/2 x 12" and score at 6", so that the card can stand by itself.
I cut a stripe of orange and grey stripes paper 1" 1/4 x 5" 3/4 and a stripe of this beautiful pumpkin pattern paper 3" 1/4 x 5" 3/4.
I fussy cut a couple of spider webs and the glittered words 'Trick or treat'.
I added a black lace I had in my stash and of course a few black and orange Dew Drops. (I love Dew Drops)

Ho tagliato del cartoncino nero 4" 1/2 x 12" e ho inciso a 6", così la card può stare in piedi da sola.
Ho tagliato una stiscia di carta a righe arancioni e grigie 1" 1/4 x 5" 3/4 e una striscia di questa carinissima carta con le zucche 3" 1/4 x 5" 3/4.
Ho ritagliato un paio di ragnatele e le parole in glitter arancione 'Trick or treat'.
Ancora ho aggiunto del pizzo nero e ovviamente delle Dew Drops arancioni e nere. (Io amo le Dew Drops)

Trick or Treat Halloween Card by Angela Tombari for The Robin's Nest


For the second project I decided for a tag, just to change the format.

Come secondo progetto ho deciso di fare una tag, così, per cambiare formato.

Halloween Tag by Angela Tombari for The Robin's Nest


The procedure is the same.
I cut a black cardstock in a tag shape. I won't give you any measure in this case, because you can do it in any size you prefer. I just tell you that I cut the pattern paper I've used to cover the tag just 1/4" smaller than the tag itself.
Here I fussy cut the words 'Pumpkin patch'

La Procedura è sempre la medesima. 
Ho tagliato del cartoncino nero a forma di tag. Questa volta non vi darò le misure, perché potete farla della misura che preferite. Vi dico solo che ho tagliato la carta pattern che ho usato per rivestire la tag 1/4" più piccola della tag stessa.

Halloween Tag by Angela Tombari for The Robin's Nest

It's not Halloween without a pumpkin, but I don't have any pumpkin die. I sharpened my wit and...
I used my oval punch and assembled 3 ovals, the second (the one in the center) over the other two.

Non è Halloween senza una zucca, ma non possiedo alcuna fustella con questa forma. Ho aguzzato l'ingegno e...
Ho usato in mio punch ovale, ne ho tagliati 3 e assemblati mettendo il secondo (quello che sta in messo) sopra gli altri due.

Halloween Tag by Angela Tombari for The Robin's Nest

Isn't it clever?
I added some flowers, a few orange Dew Drops (I adore Dew Drops) and voilà!

The Third project is a box. You cannot find yourself without treat boxes at Halloween, can you?

Non è ingegnoso?
Ho aggiunto alcuni fiori, qualche Dew Drops (io adoro le Dew Drops) e voilà!

Il terzo progetto è una scatolina. Non puoi farti trovare senza scatolina dei dolcetti ad Halloween, non è vero?



This is reaaaly easy because the box is already made for you by The Robin's Nest. All you have to do is playing with the embellishments!
I fussy cut again a spider web and the word 'Halloween' and I made my own spider with a botton and a couple of doll eyes. Last but not least, some Dew Drops (I can't live without!!!)
I hope you enjoyed this little tutorial of mine and hope to meet you soon.
Thanks for stopping by.

Questo è verameeeente facile perché la scatolina è già fatta per noi da The Robin's Nest. Tutto quel che dobbiamo fare è divertirci ad abbellirla!
Qui ho ancora ritagliato una ragnatela e la parola 'Halloween' e ho realizzato in mio ragnetto usando un bottone e degli occhietti per pupazzi. In ultimo, ma non per importanza, alcune Dew Drops (Non posso vivere senza!!!)
Spero che questo mio piccolo tutorial vi sia piaciuto e spero anche di rincontrarvi presto.
Grazie per essere passati di qua.

Love,
NG

The Robin's Nest Products used - Prodotti usati:
Others - Altro:
Botton - Bottone
Doll eyes - Occhi per pupazzi
Laces and Ribbons - Pizzi e nastri



18 comments:

Anonymous said...

Meravigliose!
Elena

Angela Tombari said...

Grazie Elena! <3

The Robins Nest OCrowley said...

Cute!! I love both projects! Great job!!

Angela Tombari said...

Thanks!!!:-)

marie-christine denis said...

Beautiful projects Angela, bravo!

Colleen said...

Very cute projects.

Angela Tombari said...

Thank you Marie-Christine!

Angela Tombari said...

Thanks Colleen! <3

Robin O'Crowley said...

Love these!

Angela Tombari said...

Thank you dear Robin!

Karen said...

Love the combinations of papers!

Michelle Wells said...

LOVE LOVE LOVE it all!

Angela Tombari said...

Thanks Karen!!

Angela Tombari said...

Thanks sweet Michelle!

Tracy F. said...

Fabulous Halloween projects!

Angela Tombari said...

Thank you dear Tracy!

Charity said...

what a fun set of Halloween cards and tags!!!

Angela Tombari said...

Thank you Charity!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...