Tuesday, August 23, 2016

My Darling scrapbook layout

Hi Chattering Robins friends!
It's Angela here today to show you my new project, a scrapbook page of my sweet Rudy.
I miss him so much...
It's a pic of him sleeping during our camping holiday in France, a few years ago.

Ciao amici di Chattering Robins!
Sono Angela e oggi vi mostro un nuovo progetto, una pagina scrapbooking dedicata al mio dolce Rudy.
Mi manca così tanto...
È una foto che è stata scattata mentre dormiva durante una vacanza in campeggio in Francia, un po' di anni fa.


My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari

I had this wonderful black and white paper with dog paw prints by The Robin's Nest and I thought it was perfect for the photo. But I wanted to add some of the colors of the pillow in the photo. So, I thought it would have been fun to color some paw prints with threads :)
I started punching some paw prints with the needle.

Avevo questa bellissima carta bianca e nera, con delle impronte di cagnolino di The Robin's Nest che ho trovato perfetta per la foto. Ma volevo aggiungerci alcuni dei colori del cuscino nella foto. Così, ho pensato sarebbe stato divertente colorare alcune improntine con del filato :)
Per cominciare ho bucato i contorni delle improntine con un ago.

My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari


Then, I started stitching using the satin stitch embroidery, fixing the wool thread on the back side with some  washi tape.

Così ho iniziato a ricamare usando il punto pieno e fissando il filo di lana nel retro del lavoro con del washi tape.


My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari


To add more brightness to the page I spray some colors around the photo

Per aggiungere più vivacità alla pagina, ho spruzzato dei colori attorno alla foto

My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari


and some colored dew drops (I looooove them).

ed alcune dew drops colorate (io le adooooro).

My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari


I added scraps of patterned paper in two opposite corners as well as my title.

Ho aggiunto dei ritagli di carta pattern in due angoli opposti, così come il titolo.


My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari


I mat the photo with vellum and other wool and cotton threads and added my journaling on a project life card. And that's it!

Ho incorniciato la foto con del vellum e altri fili di cotone e di lana e ho aggiunto le mie annotazioni su una card di project life. Ed ecco qua!

My Darling embroidery scrapbook layout by Angela Tombari


I had so much fun making this layout. And you? Has it inspired you to create an embroidery scrapbook layout? Please, let me know in the comment!
Thank you so much for stopping by and don't forget to visiting me on ineedconfetti.blogspot.it

Mi sono divertita un sacco a realizzare questo LO. E voi? Vi ha ispirato a creare un Layout ricamato? Fatemi sapere nei commenti!
Grazie molto per essere passati di qua e non dimenticate di farmi visita su ineedconfetti.blogspot.it

Love,
NG

The Robin's Nest Products used - Prodotti usati:
Others - Altro:
Vellum paper - acetato
Wool and cotton threads - filato di cotone e lana
Acrilic paint - colori acrilici


13 comments:

Milena Mutinelli said...

meravigliosoooooooooooooo

Angela Tombari said...

Grazie Milenaaaaaa! ❤️

Laura said...

Le impronte ricamate sono il tocco perfetto.

Angela Tombari said...

Grazie Laura! ❤️

The Robins Nest OCrowley said...

I love your sewing idea!!!!! So cute!!

Angela Tombari said...

Thanks! :-)

Tracy F. said...

This is such a fun layout! Love the stitched paw prints!

Angela Tombari said...

Thank you Tracy!

Bev Code said...

super cute doggie page... awesome accents

Angela Tombari said...

Thanks Bev!

Shelly K. Hein-Simmons said...

This is really quite an amazing layout! I love your stitching - - such a great texture and accent - - and your sleeping baby - - so much love! Your work is AWESOME!

Charity said...

WOW!!!! Stitched paw prints!

Michelle Wells said...

So adorable and creative!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...