Tuesday, August 9, 2016

DT MINI ALBUM


Hi dear Chattering Robin's friends!
It’s Angela here today to show you a new project, a mini albumI made to keep memory of my wonderful adventure as part of Robins’ family.

Ciao cari amici di Chattering Robin's!
Sono Angela ed oggi sono io che vi mostrerò un nuovo progetto, un mini album che ho realizzato per conservare il ricordo di questa fantastica avventura come parte della famiglia Robins.



It’s a mini album about the Robin’s Nest design team and it consists of pinks tags, because we are ladies! ;-)
First of all I cut 14 tags out of Robin’s Nest beautiful female papers.


Then, I prep the background of the photo with stencils and texture paste. The idea was to have the designer photo on the right tag and her bio on the plain left tag.

È un mini album sul design team di Robin’s Nest ed è composto da tags rosa, perché noi siamo signore! ;-)
Come prima cosa quindi ho ritagliato 14 tags usando delle belle carte femminili di Robin’s Nest.


Successivamente ho preparato lo sfondo alle foto con stencil e texture paste. L’idea era di posizionare sulla tag a destra la foto della designer e sulla tag di sinistra la sua bio.



I embellished each photo in a different way, then I put a pink banner with the designer name. The space was pretty short so I had to write the name by hand using an ultra fine liner. I also drow a line all around the tags and the tags hole just to give more interest.
Last I wrote a short bio of each lady on my computer, print it and cut it in stripes and adhere it on the left tag.

Ho abbellito ciascuna foto in maniera differente, poi ho incollato un banner rosa con il nome della designer. Lo spazio era abbastanza ridotto così ho dovuto scriverlo a mano con un pennarello ultra fine. Ho anche disegnato una linea tutt’attorno alle tags e al buchino delle tags per dare maggior interesse.


In ultimo ho scritto una breve bio di ciascuna di noi sul mio computer, l’ho stampata e poi tagliata in strisce che ho incollato sulla tag di sinistra.



For the binding I used the accordion technique: I cut a 2’ strip of coordinate paper, fold it as an accordion every quarter of an inch and adhere the back of each tag on it.

Per la rilegatura ho usato il metodo ad accordion: ho tagliato una striscia di 2 pollici di altezza, l’ho piegata a ventaglio ogni quarto di pollice e ho incollato ad esso il retro di ogni tag.



And here is the final result.

Ed eccovi il risultato finale.


And this is the inside of  the mini, page per page, with my wonderful colleague designers!

E questo è l'interno del mini, pagina per pagina, con le mie splendide colleghe designers!
















Hope you like this different type of mini and you would give it a try. Let me know if you have any questions in the comment below.
Thanks for stopping by.

Spero vi sia piaciuto questo mini un po’ diverso dal solito e che vi abbia invogliati a povarlo. Se avete qualche domanda potete lasciarla nei commenti qui sotto.
Grazie per esservi fermati qui.

Love, 
NG

The Robin's Nest Products used - Prodotti usati:
Gray Pink Swirl 12' cardstock
Rosy Dimonds 12' cardstock
Glitter Girl Swir12' cardstock
Glitter Little Girl Crown 12' cardstock
Rosy Chevron 12' paper 12' cardstock
Spring Stripe 12' paper 12' cardstock
Doilie Die Cuts
Rusty Rose Cards
Hearts Dew Drops
Beach Party Dew Drops
Ornament Mini Dew Drops

Others-Altro:
Modelling Paste
Color Bloom Pink
Staedler Pigment Liner 0.1





24 comments:

The Robins Nest OCrowley said...

I love this!! And your team photos are an awesome idea! Cute! Cute! Cute!

Colleen LoVette said...

What a great idea and very well done.

Angela Tombari said...

Yes, I had so much fun! Thank you!

Angela Tombari said...

Thank you Colleen!

Cristina said...

Great idea my dear!!! Sure it would be a pleasure try to realize it ... You are a very talented lady!!!! Kissssssss

marie-christine denis said...

Beautiful Angela, it is a great idea! Bises

marie-christine denis said...

Beautiful Angela, it is a great idea! Bises

Angela Tombari said...

Oh thank youuuu! XXXXOOOO

Angela Tombari said...

Thank you very much, MERCI BEAUCOUP! <3

Laura said...

So much original the tag binding.

Laura said...
This comment has been removed by the author.
Angela Tombari said...

Thanks Laura! ❤️

Tracy F. said...

This is beautiful! What a great idea! Very creative!

Angela Tombari said...

Thank you Tracy!

Shelly K. Hein-Simmons said...

I just love this idea and it turned out GORGEOUS!!

Angela Tombari said...

Thank you Shellyyyy! :-))

Karen said...

Fun mini tag album idea. Great embellishing!

Clickersister said...

So awesome! Great job and thanks for sharing!

Angela Tombari said...

Thanks Karen!

Angela Tombari said...

Thanks Clickersister! :)

Michelle Wells said...

Angela, this is such a wonderful, beautiful project! I have to admit, I tend to shy away from creating any type of album, but your tutorial has inspired me to give it a go. And using TRN design team photos, BRILLIANT!

Angela Tombari said...

Thank you Michelle! When you have good subject it's a great fun creating a mini album. Lettera me know and see yours ad soon as it's done! <3

Charity said...

Awwww, love my page! Thxs

Angela Tombari said...

I'm glad you like it! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...