Tuesday, July 12, 2016

Baby Scrapbook Layout

Baby Layout 
- This post is in English and Italian - 

Hiiii!
Here I am with a new adventure at Chattering Robins!
I'm Angela Tombari and I'm in love with scrapbooking!
During our time you will get to know me always a bit more and I'd like to know something about you too, so do not hesitate to comment and share!
For my first project I'm pleased to introduce you my big boy, Francesco Maria. Here he was about 18 months, now he's twelve years old. I've created a scrapbook layout to remember this period of time when he loved swinging objects. Can you see his fascinated face? 

Ciaooo!
Eccomi qua con una nuova avventura a Chattering Robins!
Sono Angela Tombari e sono innamorata dello scrapbooking! 
Durante il nostro tempo assieme avrete modo di conoscere un po' di me e piacerebbe anche a me conoscere qualcosa di voi, quindi non esitate a commentare e condividere!
Per il mio primo progetto sono lieta di presentarvi il mio bimbo più grande, Francesco Maria. Qui aveva circa 18 mesi, adesso ha 12 anni. Ho realizzato un layout per immortalare questo periodo in cui si divertiva a far dondolare ogni tipo di oggetto. Notate il suo viso affascinato?





As a base for the layout I chose a wonderful slightly glittery green paper.
Then, I chose a matching paper to create two angles of view. I cut two triangles, one small to put on the low right corner and one bigger to put on the up left corner. I distressed the edges of the triangles, then I stitched them. I also stitched all around the paper with my sewing machine.

Come base del layout ho scelto una bellissima carta verde salvia leggermente glitterata.
Poi, ho scelto un'altra carta abbinata per creare due angoli visivi. Ho tagliato due triangoli, uno più piccolo per l'angolo in basso a destra e uno più grande per l'angolo in alto a sinistra. Ho distressato i triangoli poi, li ho cuciti. Ho anche cucito tutt'attorno al foglio con la mia macchina da cucire.




For the photo mat I grabbed some papers from my stash, a tag and an arrow shaped clip.

Ho creato una cornice alla foto usando degli avanzi di carte, una tag e una graffetta a forma di freccia.



Then I adhered the photo to the up left corner, added some typed phrased and a few other embellishments.

Quindi ho attaccato la foto sull'angolo in alto a sinistra, ho aggiunto delle frasi scritte a macchina e alcuni altri abbellimenti.



To catch eye attention, I placed the same type of embellishments on the opposite corner.
For the journaling I decided for an unconventional position, so I wrote it along two sides of the paper, near the stitching.
Last, a few white and gold splatters and the fresh mowed grass dew drops, the a perfect sparkling finishing touch!

Per attirare l'attenzione visiva, ho ripetuto lo stesso tipo di abbellimenti sull'angolo opposto.
Per il journaling ho scelto una posizione anticonvenzionale, quindi ho scritto lungo due dei quattro lati del layout, vicino alla cucitura.
In ultimo, alcune gocce di colore bianco e oro e le dew drops verde erba tagliata come perfetto tocco di brillantezza finale.



I hope that you like this first project of mine and most of all, that it will inspire you to create. 
If you'd like to know more about me you can meet me also on my blog, ineedconfetti.blogspot.it.
Thank you for stopping by and let me know what you think about it in the comment below!

Spero che questo mio primo progetto vi piaccia e soprattutto che vi abbia ispirato a creare.
Se desiderate conoscere qualcosa in più di me potete venire a trovarmi su mio blog, ineedconfetti.blogspot.it.
Grazie per essere passati di qua e fatemi sapere cosa ne pensate nei commenti qui sotto!

Love, 
NG

The Robin's Nest Products used - Prodotti usati:

Others - Altro:
Baby laser cut
pattern paper leftover - avanzi di carte pattern
gesso
gold acrylic paint - colore acrilico oro
typed phrases - frasi stampate
heart diecuts - cuori ritagliati
arrow paper clip - graffetta a freccia 

12 comments:

The Robins Nest OCrowley said...

Cute! Cute! I love your tutorial too!! Great job!

Angela Tombari said...

Thank youuu! <3

Elena Brighetti said...

Beautiful Angela! Great Style

Angela Tombari said...

Thanks Elena! XO

Karen said...

love that burst of confetti!

Angela Tombari said...

Thank you Karen!

marie-christine denis said...

Lovely layout Angela!

Tracy F. said...

What a beautiful page and an adorable photo!

Angela Tombari said...

Thank you Marie-Christine!

Angela Tombari said...

Thank you so much Tracy

Charity said...

That gold glitter paper is one of my fav!

Angela Tombari said...

Yess! It's fab!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...